Litwa 2013 - dzień 6

Środa, 5 czerwca 2013 · dodano: 10.06.2013 | Komentarze 0

Trasa: Deguciai – Siauliai – Daunorai – Siauliai – Bubiai – Ramuciai – Użentis – Varniai – Laukuva – Silale – Pajuris – Bikavenai – Żemaiciu Naumiestis

Od samego rana jest wyraźnie chłodniej niż zwykle. Kierujemy się do Siauliai, ale przed samym miastem odbijamy na drogę A12 i po około 10 km docieramy do Góry Krzyży. Jest to miejsce, gdzie od wielu lat stawia się tzw. krzyże wotywne. Ogromna ilość krzyży z wielu krajów ułożona na wielkiej górze robi duże wrażenie.
Wracamy do Siauliai, aby przejechać się po głównej ulicy Vilniis, która jest przekształcona w deptak. Po drodze zajeżdżamy do renesansowej katedry św. Piotra i Pawła z 70 m wieżą. Z zakorkowanego miasta wydostajemy się autostradą A12 i po około 20 km zjeżdżamy na boczne drogi.
Postój na obiad robimy nad jeziorem Lukstas. Jest tak upalnie, że postanawiam się wykąpać. Kończymy obiad i zaczynają nadciągać burzowe chmury. Po około 10 km jazdy burza jest nad nami. Przeczekujemy ja na przydrożnym przystanku. Jednak deszcz długo nie przestaje padać, ale kiedy tylko wyraźnie zelżał ruszamy na trasę. Przez najbliższe prawie 20 km jedziemy w deszczu. Kręcimy do późnego wieczora, aby dostać się jak najbliżej Zalewu Kurońskiego.