avatar Blog rowerowy prowadzi Keto z miasteczka Bydgoszcz. Mam przejechane 163364.80 km Jeżdżę z prędkością średnią 25.63 km/h Więcej o mnie.

Kwiecień, 2011

Oszukać wiatr

Sobota, 30 kwietnia 2011 · dodano: 30.04.2011 | Komentarze 1

Trasa: Bydgoszcz - Myślęcinek - Maksymilianowo - Żołędowo - Nekla - Borówno - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Myślęcinek - Bydgoszcz

Większość trasy starałem się jechać lasem, aby być osłoniętym od porywistych podmuchów wiatru. Pomimo słońca rano było dość zimno na skutek wychładzającego wiatru. W lesie jest bardzo sucho, co widać po leśnych drogach, pełnych luźnego piachu. Ciężko się jechało na opnach 1,6''.

Postój w lesie © ketoketo
Kategoria > 50 km, Globetrotter

Piwnice

Piątek, 29 kwietnia 2011 · dodano: 29.04.2011 | Komentarze 3

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Niwy - Jarużyn - Fordon - Ostromecko - Dąbrowa Chełmińska - Cichoradz - Siemoń - Wybcz - Łubianka - Pigża - Piwnice - Łysomice - Chełmża - Zegartowice - Stolno - Chełmno - Niedźwiedź - Gruczno - Topolno - Zawada - Niewieścin - Trzeciewiec - Kusowo - Żołędowo - Osielsko - Bydgoszcz

Zainspirowany trasą Jarmika (Do Okna na Wszechświat) pojechałem dokonać tego, czego jemu się nie udało do końca. Zaważyły wtedy przyczyny niezależne od bikera.
Wyjechałem trochę później, aby uniknąć porannego chłodu i nie wozić ze sobą za dużo rzeczy. Z Bydgoszczy wydostałem się ruchliwą wylotówką na Gdańsk, a później odbiłem na Ostromecko. Stąd do Dąbrowy Chełmińskiej jechałem szutrową ścieżką rowerową ładnie wkomponowaną w lesie. Dalsza część trasy wiodła bocznymi drogami. Na tym odcinku, aż do Piwnic jechałem stale prosto pod północny wiatr (6-7 m/s). Średnia prędkość momentami spadała do 16 km/h. Nieźle mnie ten kawałek wymęczył.
W końcu docieram do punktu docelowego wycieczki - Obserwatorium Astronomicznego w Piwnicach, należącego do Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dzięki uprzejmości pracowników udaje mi się dostać do samego radioteleskopu, praktycznie na wyciągnięcie ręki. Jest ogromny i z bliska robi potężne wrażenie. Zwłaszcza kiedy zmienia swoje położenie i całość zestawu się przestawia.
Dalej, aby szybko się przedostać do Chełmna kieruję sie na krajową jedynkę. Jest duży ruch, ale szerokie pobocze z dobrą nawierzchnią pozwala na szybką jazdę. W Chełmnie przekraczam Wisłę i zjeżdżam na boczne drogi do Topolna. Od tego momentu dostaję wiatr w plecy aż do domu i śmigam ile się daje. Z licznika praktycznie nie schodzi 30 km/h.

Do kolekcji zaliczanych gmin, doszła kolejna - Łysomice.

Zdjęcia z wyjazdu

Radioteleskop w Obserwatorium Astronomicznym UMK w Piwnicach © ketoketo

Czwartek, 28 kwietnia 2011 · dodano: 28.04.2011 | Komentarze 1

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Niwy - Jarużyn - Strzelce Górne - Aleksandrowo - Borówno - Dobrcz - Pauliny - Linówiec - Borówno - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Myślęcinek - Bydgoszcz

Dzisiejsze plany skutecznie pokrzyżował mi silny wiatr, północny, przechodzący w północno-wschodni. Nie miałem ochoty na walkę z nim i wyjazd znacznie skróciłem.

Środa, 27 kwietnia 2011 · dodano: 27.04.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Niwy - Aleksandrowo - Borówno - Dobrcz - Niewieścin - Zawada - Trzeciewiec - Kusowo - Borówno - Aleskandrowo - Żołędowo - Osielsko - Bydgoszcz

Kolejny dzień śmigania po pracy. Taka systematyczność to już prawie jak trening. Ale zadowolenie z jazdy jest wielkie.

Wtorek, 26 kwietnia 2011 · dodano: 26.04.2011 | Komentarze 1

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Niwy - Żołędowo - Nekla - Magdalenka - Kotomierz - Dobrcz - Trzeciewiec - Kozielec - Trzęsacz - Włóki - Strzelce Górne - Jarużyn - Osielsko - Bydgoszcz

Stała trasa po pracy z niewielkimi modyfikacjami.

Wielkanoc c.d.

Poniedziałek, 25 kwietnia 2011 · dodano: 25.04.2011 | Komentarze 1

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Niwy - Jarużyn - Strzelce Górne - Włóki - Kozielec - Trzeciewiec - Sienno - Kotomierz - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Myślęcinek - Bydgoszcz

Dzisiaj kolejny dzień wielkanocnych wyjazdów. Trasa przebiegała prawie dokładnie tak samo jak wczorajsza, którą zrobiłem z Jarmikiem. Tyle, że dzisiaj pogoda bardziej sprzyjała jeździe. Wiatr nie był już tak porywisty i było cieplej.

Wielkanoc

Niedziela, 24 kwietnia 2011 · dodano: 24.04.2011 | Komentarze 1

Trasa: Bydgoszcz - Fordon - Strzelce Dolne - Strzelce Górne - Hutna Wieś - Włóki - Sienno - Kotomierz - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Myślęcinek - Bydgoszcz

Czas już było odejść od stołu i spalić trochę kalorii. Dzisiaj na trasie spalałem je razem z Jarmikiem. W jeździe trochę przeszkadzał wschodni, porywisty wiatr, ale za to w drodze powrotnej wiał już prosto w plecy, wyraźnie pomagając w jeździe.

Motyw Wielkanocny © ketoketo

Pętla pałucko-krajeńska

Czwartek, 21 kwietnia 2011 · dodano: 21.04.2011 | Komentarze 6

Trasa: Bydgoszcz - Brzoza - Łabiszyn - Lubostroń - Żnin - Brzyskorzystewko - Dziewierzewo - Kcynia - Paterek - Nakło nad Notecią - Mrocza - Słupowo - Popielno - Wierzchucin Królewski - Salno - Koronowo - Kotomierz - Nekla - Niemcz - Bydgoszcz

Odcinek z Bydgoszczy do Brzozy chciałem pokonać jak najszybciej i dlatego wybrałem się w drogę krajową piątką. To był błąd. Po pierwsze jest to droga ekspresowa, na której jest zakaz porusznia się rowerów, w związku z czym nerwowo poszukiwałem policji (na szczęście bezskutecznie). Po drugie ruch był przeogromny, ciagnęły całe sznury TIR-ów i osobówek. Dobrze, że jest tam szerokie pobocze, po którym mogłem bezpiecznie śmigać. Za to hałas był nie do zniesienia.
Do Łabiszyna jechałem ulicą, której nawierzchnia była pełna dziur i łat z asfaltu. Wytrzęsło mnie tam za wszystkie czasy. W Lubostroniu przystanąłem tylko na chwilkę do zrobienia zdjęcia. Do pałacu nawet nie wjeżdżałem, byłem tam juz wiele razy. Chwilę później odbiłem w stronę Żnina, przekraczając wcześniej Noteć, którą zresztą będę przekraczał tego dnia kilka razy.
Żnin starałem się przejechać jak najszybciej, aby zaraz zjechać z głównej szosy do Brzyskorzystewka. Po postoju i posileniu się ruszam w dalszą drogę. Jadę bocznymi drogami przez około 60 km, aż do samej Kcyni. Ten odcinek trasy jest najbardziej malowniczy w całego wyjazdu. Kompletnie pusto, czasami pojawił się jakiś lokals. Od Kcyni do Nakła jechałem pod wiatr, prosto w twarz. Przez długi czas byłem osłonięty przez las, więc jechało sie dobrze. Dopiero od Mroczy, praktycznie aż do samego Koronowa jechałem cały czas pod wiatr, do tego pojawiały się mniejsze i większe podjazdy. Wszystko razem nieźle mnie zmęczyło. Ostatni odcinek trasy poszedł gładko. Wjeżdzając do Bydgoszczy spotkałem mnóstwo rowerzystów, których jak na lekarstwo mogłem szukać daleko poza miastem.

Zdjęcia z wyjazdu

Wiosna w pełni © ketoketo

Po pracy, trochę dłużej

Środa, 20 kwietnia 2011 · dodano: 20.04.2011 | Komentarze 2

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Nekla - Jarużyn - Strzelce Górne - Włóki - Kozielec - Grabowo - Topolno - Gruczno - Parlin - Stążki - Jania Góra - Serock - Wudzyn - Kotomierz - Nekla - Niemcz - Bydgoszcz

Dzisiaj z pracą uporałem się szybciej. Dlatego też na trasę wyruszyłem znacznie wcześniej i miałem dzięki temu więcej czasu na jazdę. No to wyskoczyłem na małą stówkę. Kiedy wyjeżdzałem z Bydgoszczy termometr wskazywał 22 stopnie Celsjusza (!), a przecież to dopiero kwiecień. Natomiast po w drodze powrotnej zrobiło się chłodno, było tylko 9 stopni. Niezła amplituda temperatur. Wiał tylko lekki wiaterek i wszystko sprzyjało kontenplacji jazdy. Sama przyjemność.

Szlak Czarnej Wody na trasie Topolno - Gruczno © ketoketo

Wtorek, 19 kwietnia 2011 · dodano: 19.04.2011 | Komentarze 3

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Nekla - Żołędowo - Borówno - Kusowo - Gądecz - Włóki - Trzęsacz - Kozielec - Trzeciewiec - Sienno - Kotomierz - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Osielsko - Bydgoszcz

Pogoda cały czas sprzyja, no to wykorzystuję ten czas ile mogę. Na trasie spotkałem dzisiaj dwie grupy młodych kolarzy na treningu. Śmigami tak, że hej.
Rozwijali takie prędkości, że tylko pozazdrościć. Ostatnie 30 km jechałem po zmroku, a do domu wróciłem już praktycznie w nocy, ale warto było.