Litwa 2013 - dzień 4

Poniedziałek, 3 czerwca 2013 · dodano: 10.06.2013 | Komentarze 0

Trasa: Moletai – Suginciai – Utena – Valkutenai – Redeikai – Daugaliali – Padustis – Dusetos – Antanase – Obeliai – Subate (Łotwa) – Paknauniai – Rokiskis

Po śniadaniu, przed wyruszeniem na trasę robimy zakupy w samoobsługowej sieci IKI. Kierujemy się do Uteny drogą A14, gdzie jedziemy pod silny, czołowy wiatr. W mieście odbijamy na Daugaliali. Obrany kierunek mamy praktycznie taki sam, więc dalej musimy walczyć z wiatrem. Do tego dochodzą liczne, długie podjazdy. Dopiero kiedy wjeżdżamy w zalesione okolice Dusetos można odetchnąć z ulgą. Mijamy całe mnóstwo jezior, ale typowej infrastruktury turystycznej próżno tu szukać. Nad jednym z malowniczo położonych jezior przyrządzamy obiad, przy okazji odpoczywając przed dalszą trasą.
Kierujemy się do granicy z Łotwą. Przekroczenie granicy musimy chwilowo przeczekać ze względu na krótkotrwałą ulewę. Dzięki niej od razu robi się chłodniej. Samo przejście graniczne nie urzeka i po obowiązkowych fotkach, i wjeździe do najbliższej łotewskiej miejscowości – Subate wracamy na stronę litewską. Nocujemy kawałek za Rokiskis, tuż przy drodze.

Wszystkie zdjęcia

Na litewsko-łotewskim przejściu granicznym © ketoketo