Litwa 2013 - dzień 2

Sobota, 1 czerwca 2013 · dodano: 10.06.2013 | Komentarze 0

Trasa: Azouwa – Lizdija – Veiselejai – Leipalingis – Merkine – Nedzinge – Tolkunai – Vazgirdonys – Valkininkai – Valkininkain Uzuperkasis – Madziunai – Paluknys – Senasis Tarpusis

O samego rana świeci piękne słońce i jest ciepło, około 15 stopni Celsjusza. Po śniadaniu wcześnie wyruszamy na trasę. Jedziemy pod wschodni wiatr, który już od rana utrudnia nam pedałowanie. Kierujemy się do pierwszej, większej miejscowości Lazdija i dalej odbijamy nieco na południe w kierunku Veisiejai. Jedziemy pagórkowatą trasą i po drodze mijamy mnóstwo mały jezior. W Leipalingis robimy pierwsze zakupy w sklepie samoobsługowym. Kilometry mijają i po drodze spotykamy sakwiarzy z Polski.
Mocny, czołowy wiatr cały czas daje znać o sobie i chce nam przeszkodzić w trasie. Bocznymi drogami omijamy odcinek drogi krajowej, gdzie ruch jest minimalny. W pewnym momencie nie mamy wyjścia i czeka nas jazda krajową drogą A4. Na drodze panuje spory ruch, ale daje się w miarę bezpiecznie jechać. Wiejący wiatr staje się bardzo uciążliwy i skutecznie męczy na drodze.
Na nocleg rozbijamy się w młodniku przy litewskiej krajówce.