Własny Dzień Niepodległości

Niedziela, 11 listopada 2012 · dodano: 11.11.2012 | Komentarze 6

Trasa: Bydgoszcz - Łęgnowo - Solec Kujawski - Przyłubie - Cierpice - Gniewkowo - Szadłowice - Inowrocław - Cieślin - Pakość - Piechcin - Krotoszyn - Barcin - Kania - Łabiszyn - Nowe Smolno - Kobylarnia - Brzoza - Bydgoszcz

Tradycyjnie już jak co roku rocznicę Dnia Niepodległości obchodziłem na rowerze. Przez kilka lat wraz z kolegą „od rowerów” wspólnie jeździliśmy na Rajdy Niepodległości organizowane przez Rowerową Brzozę. W tym roku jednak postanowiliśmy zrobić coś innego, własnego.
Trasą zainspirował mnie Jarek, który też był jej autorem i kierownikiem wykonawczym. Mieliśmy jechać w większym gronie rowerzystów, ale sprawy na tyle się skomplikowały i ostatecznie w trasę pojechaliśmy we dwójkę.
Spod cmentarza w Bydgoszczy wyruszamy w kierunku Solca Kujawskiego. Jest chłodno, ale jedzie się bardzo dobrze. Po drodze Jarek raczy nas muzyką w postaci cyklu pieśni patriotycznych (i nie tylko). Używa do tego profesjonalnego zestawu audiofilskich głośników podłączonych do telefonu komórkowego, ale czad :) Jedziemy rowerami, które na tą okazję były specjalnie przygotowane w emblematy niepodległościowe. Na drogach jest pusto i cicho, tylko flagi w rowerach łopoczą na wietrze a patriotyczne empetrójki lecą w eter. Po drodze zatrzymujemy się w zachowanych Miejscach Pamięci Narodowej, w Solcu Kujawskim, Gniewkowie, Inowrocławiu, Pakości, Barcinie i Brzozie. Pamięć walczących o niepodległość Polski i pomordowanych w tym okresie upamiętniliśmy zapaleniem zniczy.
Dzięki za wspólny wyjazd.

Fotki Niepodległościowe

Rowerowe obchody Dnia Niepodległości © ketoketo

kjdomel52
| 14:10 poniedziałek, 12 listopada 2012 | linkuj Gratuluję tej patriotycznej wycieczki.
przemekturysta
| 21:41 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Widzę, że rajd się udał - gratuluję. Gdybym pojechał z Wami, to zaliczyłbym Inowrocław. Na rowerze jeszcze tam nie dojechałem.
1976jazz | 21:13 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Dzień wcześniej była próba generalna części repertuaru. Ogólnie super alternatywa dla imprezy Rowerowej Brzozy. Tylko gdzie medale?:)
Keto
| 18:27 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Trekingiem jeździ się bardzo wygodnie, tylko na początku po przesiadce z lekkiego Focusa trzeba trochę kilometrów aby przyzwyczaić się do wagi. Później to już nie robi różnicy.
Jarmik | 16:08 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Ale kwadracik wyszedł na śladzie z GPSa, może zarok uda się "kontury" Polski, he he?
Jarmik | 16:07 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Podziękowanie dla Ciebie za współuczestnictwo i współorganizowanie, zwłaszcza nieoceniony Garmin ( i że poświęciłeś się trekingiem). Thx dla Sylwiii że Cię puściła.