Wdecki Park Krajobrazowy

Czwartek, 9 sierpnia 2012 · dodano: 09.08.2012 | Komentarze 3

Trasa: Laskowice Pomorskie - Jeżewo - Kotówka - Lipinki - Przewodnik - Jaszczerek - Osiek - Łuby - Łoboda - Śliwice - Lińsk - Małe Gacno - Cekcyn - Ostrowo - Iwiec - Wierzchucin - Świekatowo - Małe Łąkie - Serock - Wudzyn - Stronno - Karczemka - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Bydgoszcz

Na dzisiejszą wycieczkę po Wdeckim Parku Krajobrazowym jadę wspólnie z Jarkiem i Przemkiem. Wyruszamy rano pociągiem z Bydgoszczy do Laskowic Pomorskich. Stąd dalszą część wyjazdu kontynuujemy już na rowerach. Pierwszą atrakcję na trasie stanowi kościół w gotyckim stylu w Jeżewie. Dalej jedziemy przez zalesione obszary Borów Tucholskich. Ruch jest niewielki, drogi wąskie, ale jedzie się bardzo dobrze. W okolicach miejscowości Brzeźno wjeżdżamy na tereny Wdeckiego Parku Krajobrazowego, który stanowi środkowo-wschodnią część Borów Tucholskich. Pogoda zaczyna się wyraźnie psuć. Pada najpierw drobna mżawka, ale za chwilę oberwanie chmury. Przymusowo chronimy się pod wiatą na leśnym parkingu. Tutaj też spotykamy parę turystów rowerowych, zwiedzający okolice. Wypogadza się i możemy jechać dalej. Pogoda płata dzisiaj niezłego psikusa. Zmienia się jak w kalejdoskopie, raz jest słońce i ciepło, a za chwilę pada deszcz i robi się dość chłodno. Przed samymi Śliwicami po raz kolejny dopada nas ulewa i chronimy się pod dachem starego młyna. Po drodze każdy z nas robi obowiązkowe fotki ciekawych miejsc. Jest to też czas, aby chwilę odpocząć deszczu. Jedziemy przez Lińsk i padający deszcz już nie robi na nas wrażenia. Jedziemy bez jakichkolwiek postojów, nawet w deszczu. Kierujemy się do Cekcyna i dalej do Wierzchucina. Tutaj rozdzielamy się z Przemkiem, który naglony brakiem czasu pociągiem dojeżdża do domu, a ja z Jarkiem jadę do Bydgoszczy o własnych siłach. Po drodze wjeżdżamy jeszcze do Rezerwatu Cisów Staropolskich i pomału pedałujemy przez Świekatowo do Bydgoszczy.
Dziękuję za wspólny wyjazd.

Fotki z wyjazdu

Rezerwat Cisy Staropolskie © ketoketo

jarmik
| 05:29 piątek, 10 sierpnia 2012 | linkuj też wielkie thx - razem dalismy radę. dopisuję się do kolejnych tras.
Keto
| 19:48 czwartek, 9 sierpnia 2012 | linkuj Dzięki za wspólny wyjazd. Oczywiście piszę się na kolejne wyjazdy. Planuj dalej tak jak ten dzisiejszy wyjazd. Było super.
przemekturysta
| 19:42 czwartek, 9 sierpnia 2012 | linkuj Było naprawdę super. I chociaż deszcz dał się nam dzisiaj nieźle we znaki, dzisiejszy rajd będę naprawdę mile wspominał. Teraz mam w planie eksplorację Zaborskiego Parku Krajobrazowego. Oczywiście w Waszym , doborowym towarzystwie:)