Pomorze 2012 - dzień 5

Niedziela, 15 lipca 2012 · dodano: 15.07.2012 | Komentarze 6

Trasa: Sominy – Trzebuń – Dziemiany – Raduń – Łubnia – Leśno – Wiele – Karsin – Mokre – Malachin – Czersk – Legbąd – Wielka Komorza – Kiełpin – Tuchola – Świt – Minikowo – Klonowo – Jania Góra – Małe Łąkie – Serock – Wudzyn – Kotomierz - Nekla – Żołędowo – Niemcz – Bydgoszcz

Kiedy się obudziłem, pierwszą rzeczą jaka sprawdziłem to stan przedniego koła. Ciśnienie trzyma, można jechać. Od samego rana świeci słońce i zapowiada się pogodny dzień. Na trasie mocno wieje z południa, ale nie robi to na mnie dzisiaj większego wrażenia, ponieważ prawie cała trasa prowadzi poprzez zalesione szosy w Borach Tucholskich. Jadę przez kolejne wsie, wszędzie pusto i cicho jak makiem zasiał. O tak wczesnej porze, chyba jeszcze wszyscy śpią. Dzięki temu ruch jest bardzo mały i jedzie się dobrze. Na otwarte przestrzenie wyjeżdżam dopiero przed Tucholą i tutaj wiatr bardzo mnie spowalnia. Przejeżdżam szybko miasto i ścieżka rowerową dojeżdżam w kierunku skrótu do Minikowa, przez miejscowość Świt. Dalej jadę nadal pośród leśnych ostępów, a słońce dosłownie praży. Jest duszno i gorąco. W okolicach Serocka nagle nadciągają ciemne chmury i szybko się rozpadało. Deszcz jest niezbyt intensywny więc jazdę aż do Bydgoszczy. Myślałem, że spośród pięciu dni na wyjeździe chociaż dzisiejszy obędzie się bez deszczu. Jednak się pomyliłem.

Podsumowanie:
Łączny dystans – 637 km
Dni jazdy – 5
Suma przewyższeń – 3.719 m
Zaliczone nowe gminy - 25

Zdjęcia z wyjazdu Pomorze 2012

Krajobraz jak z widokówki © ketoketo

Kompletna mapka wyjazdu Pomorze 2012

przemekturysta
| 05:38 piątek, 20 lipca 2012 | linkuj Taki samotny wypad to niezły pomysł. Z tego co widzę, to oprócz gmin, zaliczyłeś również chyba ze 4 parki krajobrazowe. Sam z chęcią zwiedziłbym sobie Kaszuby w ten sposób.
Keto
| 07:27 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj Dzięki za wszystkie opinie i pozd.
| 07:26 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj Samotna, kilkudniowa trasa dla mnie nie jest jakimś problemem. Spokojnie daje się jechać, a do tego jaki psychiczny odpoczynek.
alex
| 20:47 środa, 18 lipca 2012 | linkuj Fajne okolice i super relacja. Gratki z okazji 10kkm.
1976jazz | 12:05 środa, 18 lipca 2012 | linkuj Niezłe żniwa gminne:) Przy okazji brawo za 10 kkm w 2012.
Jarmik | 14:04 wtorek, 17 lipca 2012 | linkuj brawo za trasę, 5 dni w pojedynkę to niełatwe zadanie. Historia z oponą pokazuje że każdego może to spotkac, ale warto byc na takie ewentualnosci przygotowanym. Przewyzszenia godne wypraw znanej pary w Pamir! Tajemnica schodzącego powietrza z opony to chyba podbieranie jej przez rowerzystę! Fajne tereny, ciekawe przeżycia. Gratulacje. Trening przed Litwą doskonały.