Pomorze 2012 - dzień 2

Czwartek, 12 lipca 2012 · dodano: 15.07.2012 | Komentarze 0

Trasa: Osowo Leśne – Borzechowo – Zblewo – Stara Kiszewa – Orle – Liniewo – Nowa Karczma – Przywidz – Kolbudy – Łapino – Niestępowo – Otomino – Żukowo – Przodkowo – Czeczewo – Kłosowo – Kiełno – Kamień – Szemud – Cząstkowo – Smażyno – Bartomino – Luzino – Robakowo – Gowino – Wejherowo

Poranek powitał mnie pięknym słońcem i szumem niedaleko płynącej rzeki Wdy. Okazało się, że kawałek dalej miałem sąsiadów – grupkę kajakarzy, którzy też nocowali na tej samej polanie.
Kieruję się do Zblewa, a następnie jadę kawałek trasą na Kościerzynę, ale w połowie drogi odbijam w bliższe okolice Gdańska. Zaliczam kolejne gminy, a jest ich tutaj sporo na niewielkiej powierzchni. Za Kolbudami dopada mnie burza z potężnym oberwaniem chmury, które udaje mi się przeczekać na przystanku autobusowym. Po kilkunastu minutach jadę dalej w pełnym słońcu, a jezdnia cała paruje. Po około pół godziny znowu zaczyna mocno padać. Jak się później okazało, do końca dnia pogoda nieustannie się zmieniała. A to burza z deszczem, a to słońce, znowu deszcz i pogodnie. Nie zawsze udawało mi się schronić przed opadami, dlatego też deszczówka stała się nieodłącznym elementem dzisiejszego dnia. Nocuję tuż przy samym Wejherowie na skraju lasu. Dopiero teraz wypogadza się aż do późnego wieczora.