Zmienna aura

Piątek, 13 stycznia 2012 · dodano: 13.01.2012 | Komentarze 3

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Żołędowo - Maksymilianowo - Bożenkowo - Suponin - Osówiec - Wojnowo - Trzemiętowo - Krąpiewo - Gogolin - Witoldowo - Wojnowo - Osówiec - Bydgoszcz

Dzisiaj dzień wolny od pracy, dlatego też trochę dłuższa trasa. Chciałem wyjechać wcześnie rano, niestety padał drobny śnieg. Odczekałem trochę i pojechałem dopiero około godziny 10-ej. Jeszcze było widać oznaki zimy, która próbowała zaatakować kolejny raz tego roku. Kiedy wyjechałem poza Bydgoszcz okazało się, że na lokalnych, bocznych drogach jest wyraźnie ślisko. Po kolejnym już uślizgu tylnego koła w Focusie, poważnie zastanawiałem się na tym, aby zawrócić i zamienic rower na trekingowy. Jednak z czasem, kiedy jechałem coraz dalej, śnieg topniał i robiło się wyraźnie mokro. Kiedy przejechałem około 30 kilometrów trasy, po oznakach zimy już nie było śladu. Miejscami zaczęła padać drobna mżawka, ale i ona wkrótce ustała. Przez resztę trasy w większości świeciło piękne słońce. Jednak trochę zmarzłem, a chłód potęgował silny i dość zimny wiatr. Początkowo wiało mi prosto w plecy i dosłownie mnie pchało do przodu. Obawiałem się za to drogi powrotnej, ale wiatr zawiewał mocno z boku i nie był aż tak uciążliwy jak zakładałem. W tak krótkim czasie przejechałem wszelkie możliwe warianty pogody, od śniegu, poprzez deszcz i wiatr, aż do pełnego słońca.

Poranny atak zimy © ketoketo

Kolejny atak zimy © ketoketo

Nagła zmiana pogody na trasie © ketoketo

Tyle słońca, że aż serce rwało się do jazdy © ketoketo