Jesienne Chełmno

Sobota, 1 października 2011 · dodano: 01.10.2011 | Komentarze 1

Trasa: Bydgoszcz - Ostromecko - Dąbrowa Chełmińska - Czarże - Kokocko - Starogród - Chełmno - Niedźwiedź - Kosowo - Gruczno - Topolno - Zawada - Niewieścin - Sienno - Dobrcz - Kotomierz - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Bydgoszcz

Pogoda taka piękna, że aż żal siedzieć w domu. Dlatego po krótkim namyśle wyszło, że pojadę do Chełmna. Jadąc przez szpalery drzew przy ulicach upajałem się pięknymi, jesiennymi widokami kolorowych liści. Na polach praca wre na całego, idą zasiewy zbóż ozimych. Wszędzie krzątają się ciągniki z siewnikami. Jako ostatnia w tych okolicach z pola znika kukurydza. Na płaskich i pustych przestrzeniach od Czarża do Starogrodu jak zwykle mocno wiało i jechałem pod wiatr. O dziwo nie spotkałem paralotniarzy w Starogrodzie, których widywałem za każdym razem w tym roku kiedy jechałem przez Chełmno. Może jeszcze zbyt słabo wiało. Za mostem na Wiśle w Niedźwiedziu spotykam pierwszego i jedynego dzisiaj kolarza. Pomimo pięknej pogody rowerzystów jak na lekarstwo. Postój robię na wale przeciwpowodziowym i przez dłuższą chwilę odpoczywam i w spokoju wpatruję się w wartki nurt Wisły. Z Gruczna do Topolna mam wiatr w plecy, który dosłownie pcha mnie do przodu. Od Zawady na krótko wjeżdżam na główną drogę krajową, ale już po kilku kilometrach w Niewieścinie odbijam na boczne drogi w kierunku Kotomierza. Stąd znaną drogą szybko docieram do domu.