Ostatni ciepły weekend

Sobota, 10 września 2011 · dodano: 10.09.2011 | Komentarze 3

Trasa: Bydgoszcz - Kruszyn - Wojnowo - Osówiec - Bożenkowo - Samociążek - Koronowo - Nowy Jasiniec - Serock - Jania Góra - Świekatowo - Stążki - Łowin - Serock - Wudzyn - Kotomierz - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Bydgoszcz

Nareszcie wolny dzień. Wyjeżdżam z samego rana, kiedy termometr wskazuje tylko 10 stopni Celsjusza. Pomimo to jadę w krótkich spodenkach, licząc na to, że wytrzymam pierwsze kilometry, bo później ma być bardzo ciepło. Na trasie spotykam mnóstwo bikerów na szosówkach, wzajemnie pozdrawiamy się i każdy jedzie dalej w swoją stronę. Pierwszy i ostatni postój na posiłek robię w Serocku przy sklepie, wzbudzając przy okazji niezłe zainteresowanie lokalsów. Robi się bardzo ciepło, co po ostatnich dość chłodnych dniach aż napawa optymizmem. Jadę dalej do Świekatowa wręcz rewelacyjnym, nowo położonym asfaltem i ciągnę tak parę ładnych kilometrów. Generalnie dopiero teraz, kiedy przesiadłem się z trekkinga na szosówkę zauważam jak kiepskiej jakości są nasze ulice. W szybkim tempie kieruje się do Bydgoszczy, po drodze zaliczając dobrze znane mi wsie, przez które bardzo często jeżdżę zwłaszcza po pracy.