Polska od gór do morza - 6 d.

Piątek, 12 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Janówko – Brzozie – Nielbark – Marzęcice – Wawłowice – Biskupiec – Kisielice – Klimy – Susz – Stary Dzierzgoń – Dzierzgoń – Budzisz – Jasna – Zwierzno – Gronowo Elbląskie – Jegłownik – Wiktorowo – Kępki – Stobna

Ranek budzi nas pięknym słońcem. Jest już ciepło, około 19 stopni Celsjusza. Taki optymizm aż napawa do dalszej jazdy. Ruszamy w trasę i zaczynamy zaliczać kolejne podjazdy na tej części Pojezierza Brodnickiego. Boczne drogi prowadzą nas lasami prawie aż do Biskupca. Od tego momentu, praktycznie do samych Żuław opuszczamy lasy już na dobre. Kończą się również wszelkie górki i wzniesienia, a w ich miejsce pojawia się bardzo płaski krajobraz. Mijamy typowe wsie rolnicze, ale gospodarstwa wydają się być wyraźnie większe od tych, które spotkaliśmy na południu Polski. Od miejscowości Jasna wjeżdżamy na tereny Żuław. Jest to obszar wyjątkowo żyznych gleb, co widać po plonach roślin. Tereny te są usiane gęstą siecią kanałów i drobnych rzeczek z największą rzeką – Nogatem na czele. Tę ostatnia przekraczamy na nowym moście w Bielniku II i docieramy do Stobnej. Tutaj spędzamy dzisiejszą noc, rozbijając namioty na placu zabaw dla dzieci, w samym centrum wsi, oczywiście za zgodą sołtysa. Tuż przed końcem trasy łapie nas rzęsisty deszcz, który pada z przerwami przez większą część nocy.