Polska od gór do morza - 4 d.

Środa, 10 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Dęba – Inowłódz – Królowa Wola – Lubochnia – Rękawiec – Żelechlinek - Głuchów – Celigów – Borysław – Byczki – Godzianów – Maków – Sielce Prawe – Bełchów – Nieborów – Sromów – Kocierzew Południowy – Wejsce – Kiernozia – Lwówek – Gąbin – Koszelówka

Poranek wita nas mało przyjaźnie. Jest tylko 12 stopni Celsjusza, a niebo jest całe zaciągnięte ciemnymi chmurami. Kierujemy się do Inowłodza, gdzie zaliczamy pierwszą w dniu dzisiejszym gminę. Zaczyna padać przelotny deszcz, który tego dnia będzie nas łapał jeszcze kilka razy. W połączeniu z silnym północno-zachodnim wiatrem pogoda nie nastraja zbyt optymistycznie. Ale jedziemy dalej. Po drodze mijamy Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Spale i dalej bocznymi drogami kierujemy się do Głuchowa. Z boku zostawiamy duże miasta; Rawę Mazowiecką oraz Skierniewice, do których nie chcemy nawet wjeżdżać ze względu na duży ruch samochodowy. Jak na kiepska dzisiaj pogodę jedzie się nadspodziewanie dobrze. W okolicach Łowicza na liczniku wybiła setka. Postój na obiad zrobiliśmy w Nieborowie, niedaleko zabytkowego pałacu. Dalej popołudniowa trasa prowadzi nas przez okoliczne wsie łowickie. Jest to typowy rolniczy krajobraz, gdzie na polach dominują o tej porze roku kukurydza oraz pasące się krowy. Droga jest niezwykle monotonna, płaska jak na stole, żadnych górek. Na odcinku od Nieborowa do końca dzisiejszego dnia bardzo przeszkadza silny, momentami porywisty wiatr. Niekiedy prędkość spada nawet do 15 km/h. Dzisiejsze obozowisko zakładamy na polu namiotowym „Zacisze” w Koszelówce koło Gąbina, nad jeziorem Zdworskim. Jest tłoczno i hałaśliwie, ale mamy nieograniczony dostęp do ciepłego prysznica.