Kalorie: 1906 kcal

Łowicz - gminobranie

Środa, 8 czerwca 2011 · dodano: 08.06.2011 | Komentarze 1

Trasa: Łowicz - Klewków - Retki - Złaków Kościelny - Niedźwiada - Chąśno Drugie - Karnków - Kocierzew Południowy - Kozłów Szlachecki - Mizerka - Bolimów - Nieborów - Łowicz

Wahałem się czy wyjeżdżać dzisiaj na gminobranie, ponieważ prognoza pogody dosłownie odstraszała. W samym Łowiczu, w momencie wyjazdu już zaczęła padać mżawka. Skierowałem się na Złaków Kościelny. Z każdym przejechanym kilometrem deszcz nabierał na sile. Za plecami pojawiły się pierwsze błyskawice i grzmoty w oddali. Potężna ulewa złapała mnie przed Chąśnem Drugim. Zdążyłem tylko zajechać do wiejskiego sklepu i tam przeczekałem nawałnicę. Zaczął bardzo silnie wiać wiatr i wszystkie drobne gałązki, liście oraz śmieci z okolicy dosłownie fruwały wokół. Sama burza zaś przeszła gdzieś bokiem. Tak szybko jak rozpoczęła się nawałnica, tak też szybko się zakończyła. Dzięki burzy powietrze się ochłodziło i jechało się bardzo przyjemnie przy 21 st. Celsjusza. Pojechałem dalej zaliczać kolejne gminy. Po drodze mijałem same gospodarstwa rolne, ale odmienne od tych z okolic Sierpca. Nawet zabudowania gospodarcze są tutaj w innym stylu. Większość małych kościołów na wsiach jest już murowana. Kolejno mijane wsie sprawiają wrażenie „bogatszych” niż na północy regionu Mazowsza. W miejscowości Kocierzew Południowy droga jest nieprzejezdna dla samochodów. W poprzek drogi leży powalone drzewo. Pewnie to skutek dzisiejszej nawałnicy. Kolejna niespodzianka spotyka mnie za Kozłowem Szlacheckim. Według GPS-a mam przejechać przez most nad Bzurą. Niestety okazuje się zamknięty dla ruch samochodowego i pieszego. Nie chcę zawracać, dlatego ryzykuję przejście na drugą stronę z rowerem na ramieniu. Udaje się. Odcinek od Nieborowa pokonuję bardzo ruchliwą trasą nr 70 (Skierniewice – Łowicz). Brakuje pobocza i jedzie dużo TIR-ów. Jadę tak prze 12 km, niekiedy blokując próbujące mnie wyprzedzić ciężarówki. Jednak nikt na mnie nie trąbi ! W Łowiczu kończę dzisiejszą wycieczkę.

Zaliczyłem 8 nowych gmin.