Sierpc - gminobranie

Wtorek, 7 czerwca 2011 · dodano: 07.06.2011 | Komentarze 1

Trasa: Studzieniec - Sierpc - Blizno - Stara Wola - Łukomie - Rościszewo - Chwały - Zgagowo Wieś - Zawidz Kościelny - Słupia - Mogielnica - Bielsk - Lelice - Susk - Sierpc - Studzieniec

Wyjeżdżam z Sierpca po południu. Pogoda robi się niepewna. Jest pochmurno, momentami wieje porywisty wiatr. Do tego jest bardzo ciepło. Po przejechaniu pierwszych 10 km łapie mnie na dzisiejszej trasie pierwszy deszcz. Pada przez około pół godziny. Przy tej temperaturze (29 stopni Celsjusza) rzeczy schną na mnie błyskawicznie. Trasa wycieczki przebiega bocznymi drogami przez małe wioski. Jest płasko jak na stole, kompletnie żadnych, nawet najmniejszych pagórków. Wiatr chwilami staje się mocno uciążliwy, za to końcowe 40 km jadę z wiatrem w plecy. Co za ulga. Krajobraz wokół Sierpca jest utrzymany w tonacji typowo rolniczej. Kolorowe pola rzepaku i zbóż oraz łąki z pasącymi się wszędzie krowami. Typowy widok na mazowieckiej wsi. Będąc prawie u celu po raz kolejny dopada mnie deszcz. Gdzieś w oddali słychać pojedyncze grzmoty, a na niebie pojawiają się raz po raz błyskawice. Najwyższy czas do domu.