Wymiana napędu

Środa, 13 kwietnia 2011 · dodano: 13.04.2011 | Komentarze 3

Wyjazd do serwisu w celu wymiany napędu.
Coraz częściej podczas ostatnich wyjazdów napęd w Globie dawał znać o sobie. Biegi zmieniały się nieprecyzyjnie, a regulacja przerzutek nic nie pomagała. Dolne kółko tylnej przerzutki złapało takie luzy, że podczas jazdy wózek aż wpadał w drgania i miałem wrażenie, że łańcuch był jakby "zaciągany". O dziwo łańcuch jeszcze nie przeskakiwał na zębatkach, pomimo tak dużego przebiegu. Zęby w kasecie były ostre jak brzytwa i wyglądały jak powycinane. Nie miało sensu dalej się tak męczyć, tym bardziej, że w bliższej i dalszej perspektywie czekają mnie dłuższe wyjazdy z sakwami.
Napęd wytrzymał dokładnie 11.173 km.

Wymienione części:
- kaseta Shimano Deore LX-CS-HG-61 (11-32 z.)
- łańcuch Shimano Deore LX-CN-HG-73 (114 og.)
- środkowa tarcza korby Deore SLX-FCM-660 (36 z.)

Wymiana napędu przy stanie licznika 17.207 km
Kategoria > 50 km, Globetrotter

jarmik
| 13:43 niedziela, 17 kwietnia 2011 | linkuj No to nic, tylko dalej jeżdzić.
Keto
| 17:42 sobota, 16 kwietnia 2011 | linkuj Myślę, że napęd w takiej konfiguracji (bez zmiany łańcucha, aż do zajeżdżenia napędu) wytrzymał dużo. Oczywiście duży wpływ na to na dbałość o napęd (smarowanie, czyszczenie), styl jazdy (kadencja) i obciążenia (góry, po płaskim i znowu kadencja).
przemekturysta
| 21:22 piątek, 15 kwietnia 2011 | linkuj Ciekawe czy taki przebieg na tej klasie sprzętu to tylko 11 tys. km, czy aż 11 tys. km ? W końcu grupa Deore LX należy raczej do "górnej półki". Ale od niejednej osoby słyszałem, że komponenty z tej serii produkowane kiedyś, były bardziej wytrzymałe.