HR max:162 ( 89%)
HR avg:133 ( 73%)

Dolna Dolina Wisły I

Wtorek, 12 października 2010 · dodano: 12.10.2010 | Komentarze 2

Bydgoszcz - Osielsko - Żołędowo - Wilcze - Jarużyn - Strzelce Górne - Gądecz - Włóki - Kozielec - Grabowo - Topolno - Wałdowo - Pruszcz - Łowin - Stążki - Lubania/Lipiny - Serock - Wudzyn - Kotomierz - Suponin - Nekla - Niemcz - Bydgoszcz

W trakcie dzisiejszej wycieczki chciałem przejechać część trasy Dolnej Doliny Wisły. Jest to charakterystyczny krajobrazowy region przecinający wzniesienia pojezierzy. Rozciąga się od Bydgoszczy do rozwidlenia rzeki Nogat na długości 120 km i szerokości od 3 do 15 km. Jej zbocza osiagają wysokość względną od 50 do 70 m.
Wyjechałem późnym rankiem, ale termometr i tak wskazywał tylko 4 stopnie Celsjusza. Okoliczne łąki pokryte były warstwą szadzi, co świadczyło o przygruntowym przymrozku. Początkowo trasa przebiegała szybko, bez większego natężenia ruchu samochodów. Po zjeździe w Kozielcu (10%) wjechałem w malowniczą okolicę Dolnej Wisły. Szosa prowadziła mnie samym dnem doliny w otoczeniu okolicznych wzniesień. Pomimo wiejącego silego wiatru, w tym miejscu w ogóle się go nie odczuwało. Wszędzie cisza i spokój. To miejsce służyło także pszczołom, na których pasiekę natknąłem się w okolicznym gospodarstwie. W Topolnie opuściłem dolinę i wspinając się na podjeździe ruszyłem w kierunku Pruszcza. Jechałem wśród nieosłoniętych pól, wystawionych na działanie silnego wiatru. I tutaj zaczęły się problemy. Miejscami prędkość spadała do 17-18 km/h. Taki odcinek trasy ciągnął się przez około 30 km. Na trasie spotkałem kilku bikerów, głównie szosowców. Czas naglił i obrałem azymut na Bydgoszcz. Powrót był przyjemny bo wiatr wiał w plecy i leciałem przez dużą część trasy w granicach 27-33 km/h.
Dzisiaj przejechałem tylko część Doliny Wisły a resztę zostawiłem sobie późniejsze wypady.

Zabytkowy kościół we Włókach © ketoketo

Keto
| 20:14 wtorek, 12 października 2010 | linkuj Zrzut z Garmina do mapki jest tylko w ogólnym zarysie. Po powiększeniu poszczególnych części trasy wszystko widać dokładnie. Co do Strzelec Dolnych to spokojnie można tam śmigać, jest przejezdnie.
Aga
| 19:57 wtorek, 12 października 2010 | linkuj trochę tak nieprecyzyjnie sczytałeś z mapy ;) z mapy widzę że jechałeś nowymi niwami, jarużynem kolonią i tędy do jarużyna :))
czytając słowny opis, myślałam cóż to za esy floresy robiłeś żeby wjechać do gądecza, najpierw zachaczyłeś o żołędowo, później wilcze i cofka do jarużyna? ;) ale opcja mapy "OSM CYCLE"wszystko precyzyjnie wyjaśnia :)
a strzelce dolne jeszcze nie przejezdne że nie zjechałeś z ciekawości pytam? ;)