HR max:158 ( 86%)
HR avg:102 ( 56%)

Polska Egzotyczna - 7

Sobota, 14 sierpnia 2010 · dodano: 16.08.2010 | Komentarze 0

Trasa: Hajnówka - Narewka - Januszkowy Gród - Jałówka - Mostowlany - Bobrowniki - Waliły Wielkie - Sofipol

W nocy przeszła silna burza z ulewnym deszczem. Jednak ranek powitał nas pięknym słońcem i niestety znacznym wiatrem.
Ruszamy w trasę i okazuje się, że Jarek złapał w lesie gumę w tylnym kole. I kolejny raz zmiana dętki. Po jej zmianie był problem ze znalezieniem w Hajnówce kompresora. Albo na stacji nie było takiego albo był, ale za to bez odpowiedniej końcówki, tylko sam wąż. Ratuje nas wulkanizacja aby dobić się do pełnego ciśnienia w oponie.
Dziś w trasie będzie przetestowany CharBike - ładowarka rowerowa na dynamo w piaście. My będziemy tym gadżetem ładować komórki.
Trasa biegnie szybko od Hajnówki i wiedzie przez malownicze lasy puszczy białowieskiej. W Jałówce spotykamy znajomych sakwiarzy, których spotkaliśmy tydzień temu na kampingu w Rudce. Jadą dalej na północ do Suwałk.
My na rynku zjadamy obiad i dalej wyruszamy w trasę szutrową drogą w kierunku na Bobrowniki. Przez 16 kilometrów męczymy się strasznie z bagażem na tej drodze, nie raz pchamy nasze rowery przez luźny piach. W trasie spotykamy też samotnego sakwiarza z rodzimej Bydgoszczy.
Docieramy do Bobrownik, gdzie na przejściu granicznym z Białorusią stoi ogromna kolejka TIR-ów.
Stamtąd drogą krajową szybko tniemy pod Białystok. Namioty rozbijamy na dziko na łące pod lasem 25 kilometrów od Białegostoku. Jutro wcześnie pobudka i droga do Białegostoku na dworzec PKP.

Więcej zdjęć na: Polska Egzotyczna w obiektywie

Nawet przystanki są bardzo wesołe © ketoketo

Cerkiew "na bogato" w Jałówce © ketoketo

Walka z nawierzchnią w drodze do Bobrownik © ketoketo

Tutaj nawierzchnia już "bardziej cywilizowana" © ketoketo

Po kilku dniach jazdy pozostałem tylko cieniem © ketoketo