avatar Blog rowerowy prowadzi Keto z miasteczka Bydgoszcz. Mam przejechane 164929.77 km Jeżdżę z prędkością średnią 25.65 km/h Więcej o mnie.

Sierpień, 2011

Dystans całkowity:2030.97 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)

Wycieczka po grudziądzkie gminy

Czwartek, 18 sierpnia 2011 · dodano: 18.08.2011 | Komentarze 2

Trasa: Dragacz - Grudziądz - Rogóźno-Zamek - Nowe Mosty - Szczepanki - Widlice - Świecie nad Osą - Linowo - Boguszewice - Szumiłowo - Mełno - Gruta - Salno - Kłódka - Grudziądz - Dragacz

Od Dragacza jadę w kierunku do Grudziądza. Przedostaję się przez most na Wiśle i wjeżdżam do Grudziądza. Bardzo ciężko jest przedostać się tranzytem przez miasto ze względu na zakaz poruszania się rowerów w wielu miejscach. Nie wszędzie są wytyczone ścieżki rowerowe, a tam, gdzie już są to na pewnych odcinkach nie są ze sobą połączone. W końcu wydostaję się z miasta i kieruję się na boczne drogi, które wiodą mnie przez małe wsie należące do kolejno zaliczanych gmin.
Żniwo dzisiejszego wyjazdu to 8 nowych gmin.

Wisła w Grudziądzu © ketoketo

Po pracy

Wtorek, 16 sierpnia 2011 · dodano: 16.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Niwy - pętla 2x (Strzelce Górne - Jarużyn - Żołędowo) - Niemcz - Bydgoszcz

Polska od gór do morza - 7 d.

Sobota, 13 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 1

Trasa: Stobna – Marzęcino – Tujsk – Rybina – Sztutowo – Kąty Rybackie – Krynica Morska – Kąty Rybackie – Sztutowo – Stegna – Jantar – Mikoszewo – Ostaszewo – Pręgowo Żuławskie – Nowy Staw – Lichnowy – Lisewo Malborskie – Tczew

Po długich opadach deszczu w nocy obawialiśmy się jaki będzie poranek i cały następny dzień. I tu miłe zaskoczenie, od rana ciepło i miejscami wychodzi słońce. Kierujemy się do Marzęcina i stamtąd bocznymi drogami do Sztutowa. Nawierzchnia lokalnych dróg jest dosłownie w tragicznym stanie, łata na już wcześniej załatanej dziurze. Tam nie pomoże żaden remont nawierzchni tylko położenie całkiem nowego asfaltu. Od Sztutowa wjeżdżamy do Parku Krajobrazowego Mierzeja Wiślana. Ten 25 km odcinek do Krynicy Morskiej jest bardzo ruchliwy, a brak pobocza tylko dodatkowo utrudnia jazdę. Nie ma tu innej drogi, dlatego musimy szybko przedostać się na tym kawałku. Drogę umila jej piękne położenie wśród lasów, co przy dzisiejszym upale daje nieco ochłody. Będąc w Krynicy kierujemy się od razu na plażę. Trochę trudno było pchać obładowane rowery po piasku, ale dla tej chwili warto było. Dotarliśmy tym samym do celu naszej podróży, od polskich gór do Morza Bałtyckiego. Po długim odpoczynku nad morzem i spacerze się po plaży, czas na posiłek, a następnie obowiązkowy zakup pamiątek i wyruszamy w drogę powrotną. Planujemy przedostać się do Tczewa na pociąg do Bydgoszczy. Po drodze zaliczamy kilka gmin oraz jedziemy zobaczyć jak wygląda ujście Wisły do Morza Bałtyckiego w Mikoszewie. Jest to tzw. Przekop Wisły, w tym miejscu bardzo szeroki. Na samej Wiśle w Mikoszewie kursuje regularnie prom, dowożąc ludzi na drugą stronę rzeki, w kierunku Gdańska. Pogoda zaczyna się psuć, dlatego odcinek na PKP do Tczewa staramy się pokonać możliwie szybko. Nie udaje się to tak jakbyśmy tego chcieli przez fatalny stan nawierzchni lokalnych dróg przez Nowy Staw, Lichnowy i Lisewo Malborskie. Ostatecznie docieramy do Tczewa, skąd pociągiem dostajemy się do Bydgoszcz. Tutaj kończy się nasza tygodniowa wyprawa przez Polskę.

PODSUMOWANIE:
Celem wyprawy było wspólne przejechanie z Jarkiem (JARMIK) Polski od gór w Żywcu do Morza Bałtyckiego w Krynicy Morskiej. Trasa wiodła prawie wyłącznie lokalnymi drogami przez wsie i małe miasteczka. Kiedy nie było innego wyjścia przejeżdżaliśmy przez miasta niejako tranzytem. Nie skupialiśmy się na zwiedzaniu, ewentualnie przy okazji trasy „zaliczaliśmy” przejechane gminy.

STATYSTYKA:

Łączna liczba kilometrów – 940,07 km
Dni jazdy - 7 dni
Średni dystans dzienny - 134,30 km
Łączny czas jazdy - 46:32
Łączna suma przewyższeń - 4956 m
Łącznie spalonych kalorii - 17.597 kcal
Przejechane województwa - 8

Polska od gór do morza - 6 d.

Piątek, 12 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Janówko – Brzozie – Nielbark – Marzęcice – Wawłowice – Biskupiec – Kisielice – Klimy – Susz – Stary Dzierzgoń – Dzierzgoń – Budzisz – Jasna – Zwierzno – Gronowo Elbląskie – Jegłownik – Wiktorowo – Kępki – Stobna

Ranek budzi nas pięknym słońcem. Jest już ciepło, około 19 stopni Celsjusza. Taki optymizm aż napawa do dalszej jazdy. Ruszamy w trasę i zaczynamy zaliczać kolejne podjazdy na tej części Pojezierza Brodnickiego. Boczne drogi prowadzą nas lasami prawie aż do Biskupca. Od tego momentu, praktycznie do samych Żuław opuszczamy lasy już na dobre. Kończą się również wszelkie górki i wzniesienia, a w ich miejsce pojawia się bardzo płaski krajobraz. Mijamy typowe wsie rolnicze, ale gospodarstwa wydają się być wyraźnie większe od tych, które spotkaliśmy na południu Polski. Od miejscowości Jasna wjeżdżamy na tereny Żuław. Jest to obszar wyjątkowo żyznych gleb, co widać po plonach roślin. Tereny te są usiane gęstą siecią kanałów i drobnych rzeczek z największą rzeką – Nogatem na czele. Tę ostatnia przekraczamy na nowym moście w Bielniku II i docieramy do Stobnej. Tutaj spędzamy dzisiejszą noc, rozbijając namioty na placu zabaw dla dzieci, w samym centrum wsi, oczywiście za zgodą sołtysa. Tuż przed końcem trasy łapie nas rzęsisty deszcz, który pada z przerwami przez większą część nocy.

ZDJĘCIA Z WYPRAWY

Polska od gór do morza - 5 d.

Czwartek, 11 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Koszelówka – Zaździerz – Dobrzyków – Płock – Stara Biała – Proboszczewice – Gozdowo – Kurowo – Piaski – Sierpc – Szczutowo – Skrwilno – Okalewo – Zofiewo – Świedziebnia – Górzno – Bartniczka – Radoszki – Samin – Janówko

Po długonocnych libacjach biwakowiczów w końcu udało mi się zasnąć, ale o dziwo wstałem wcześnie rano dobrze wypoczęty. Od początku trasy kierujemy się brzegiem Wisły do samego Płocka. Miasto bardzo trudno było przejechać ze względu na ogromny ruch samochodów oraz to, że aglomeracja jest strasznie rozciągnięta, przez co przejazd zajął nam prawie godzinę. Przez Wisłę, na jej drugi brzeg przeprawiliśmy się przez most jadąc na zakazie dla rowerów. Na wylocie z miasta mijamy ogromną Rafinerię Płocką, która z daleka wygląda jak małe miasteczko. Dalej trasa wiedzie nas lokalnymi drogami do Sierpca. Po drodze kilkakrotnie pada przelotny deszcz. Dłuższy postój na obiad robimy sobie w okolicach Szczutowa na stacji benzynowej. Jedziemy przez uroczy odcinek trasy Sierpc – Skrwilno, gdzie droga jest poprowadzona przez gęste lasy Pojezierza Brodnickiego. Od Skrwilna na dobre zaczynają się bardzo strome podjazdy, które na koniec dnia dają się nieźle odczuć. Rozbijamy namioty nad jeziorem w Janówce.

ZJĘCIA Z WYPRAWY

Polska od gór do morza - 4 d.

Środa, 10 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Dęba – Inowłódz – Królowa Wola – Lubochnia – Rękawiec – Żelechlinek - Głuchów – Celigów – Borysław – Byczki – Godzianów – Maków – Sielce Prawe – Bełchów – Nieborów – Sromów – Kocierzew Południowy – Wejsce – Kiernozia – Lwówek – Gąbin – Koszelówka

Poranek wita nas mało przyjaźnie. Jest tylko 12 stopni Celsjusza, a niebo jest całe zaciągnięte ciemnymi chmurami. Kierujemy się do Inowłodza, gdzie zaliczamy pierwszą w dniu dzisiejszym gminę. Zaczyna padać przelotny deszcz, który tego dnia będzie nas łapał jeszcze kilka razy. W połączeniu z silnym północno-zachodnim wiatrem pogoda nie nastraja zbyt optymistycznie. Ale jedziemy dalej. Po drodze mijamy Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Spale i dalej bocznymi drogami kierujemy się do Głuchowa. Z boku zostawiamy duże miasta; Rawę Mazowiecką oraz Skierniewice, do których nie chcemy nawet wjeżdżać ze względu na duży ruch samochodowy. Jak na kiepska dzisiaj pogodę jedzie się nadspodziewanie dobrze. W okolicach Łowicza na liczniku wybiła setka. Postój na obiad zrobiliśmy w Nieborowie, niedaleko zabytkowego pałacu. Dalej popołudniowa trasa prowadzi nas przez okoliczne wsie łowickie. Jest to typowy rolniczy krajobraz, gdzie na polach dominują o tej porze roku kukurydza oraz pasące się krowy. Droga jest niezwykle monotonna, płaska jak na stole, żadnych górek. Na odcinku od Nieborowa do końca dzisiejszego dnia bardzo przeszkadza silny, momentami porywisty wiatr. Niekiedy prędkość spada nawet do 15 km/h. Dzisiejsze obozowisko zakładamy na polu namiotowym „Zacisze” w Koszelówce koło Gąbina, nad jeziorem Zdworskim. Jest tłoczno i hałaśliwie, ale mamy nieograniczony dostęp do ciepłego prysznica.

ZDJĘCIA Z WYPRAWY

Polska od gór do morza - 3 d.

Wtorek, 9 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Kwilina – Chlewice – Nagłowice – Oksa – Żarczyce Duże – Mieronice – Małogoszcz – Wrzosówka – Łopuszno – Mnin – Nadworów – Momocicha – Radoszyce – Sielpia Wielka – Wincentów – Dziebałtów – Dęba – Przybyszowy – Bedlno – Sobień – Białaczów – Ogonowice – Opoczno – Dęba

Od samego rana trasę pokonujemy bardzo ruchliwym, ośmiokilometrowym odcinkiem krajowej drogi nr 78. Brakuje pobocza, ruch TIR-ów jest bardzo duży, dlatego staramy się w szybkim tempie pokonać ten odcinek, a pomaga nam w tym wiatr wiejący w plecy. Po drodze zatrzymujemy się w Nagłowicach, gdzie znajduje się dom, w którym mieszkał i tworzył Mikołaj Rej. Odrestaurowany dworek jest malowniczo położony w parku na uboczu. Jest to jedno z miejsc wartych obejrzenia na Świętokrzyskim Szlaku Literackim. Dalsza trasa wiedzie nas do Oksy, gdzie na targowisku robimy zakupy. Po dosyć chłodnym poranku zaczyna robić się bardzo gorąco. Wieje dość mocny wiatr, który jednak pomaga w podkręcaniu tempa jazdy. Z Małogoszczy kierujemy się do Łopuszna. Jest to chyba najgorszy odcinek jaki do tej pory pokonaliśmy. Ogromny ruch ciężarówek wożących kruszywo z okolicznych kopalni, do tego fatalny stan nawierzchni. Dziury, koleiny, przełomy jednym słowem wszelkie możliwe uszkodzenia jezdni. Do tego wszechobecny hałas samochodów. Przed Łopusznem jemy obiad i od tej pory kierujemy się na boczne drogi. Co prawda niektóre odcinki lokalnych dróg nieźle dają nam w kość ze względu na stan nawierzchni, np. Mnin – Radoszyce. Ruchu tutaj nie ma w ogóle, bo nikt tu nie jest w stanie jeździć samochodem, tak zniszczona jest droga. Dalej trasa wiedzie nas w większości przez tereny zalesione, gdzie docieramy m.in. do miejscowości Sielpia Wielka, położonej przy pięknym jeziorze o tej samej nazwie. Chcąc ominąć Końskie odbijamy na drogi lokalne i wkrótce opuszczamy województwo świętokrzyskie i wjeżdżamy do województwa łódzkiego. Od razu poprawia się stan nawierzchni – czyżby bogatsze województwo. Przejeżdżamy dalej przez Opoczno i w okolicy miejscowości Dęba rozbijamy namioty na skraju pola z kukurydzą.

ZDJĘCIA Z WYPRAWY

Polska od gór do morza - 2 d.

Poniedziałek, 8 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Piła Kościelecka – Trzebinia – Lgota – Olkusz – Rabsztyn – Troks – Jangrot – Trzyciąż – Buk – Gołcza – Maków – Charsznica – Kozłów – Sędziszów – Różnica – Kwilina

Poranek wita nas deszczem, przy którym zwijamy namioty. Z Piły Kościeleckiej kierujemy się do Trzebini. Po samym mieście kluczymy nie mogąc się szybko wydostać. GPS i mapa nie dają rady i pomagają dopiero miejscowi mieszkańcy. Po drodze na trasie okazuje się, że Jarek zgubił licznik i konieczny jest zakup nowego. Przy okazji będziemy szukać sklepu rowerowego. Na bocznych drogach mijamy liczne grupy pielgrzymek z okolic Krakowa, które podążają do Częstochowy na Jasną Górę. W Olkuszu znajdujemy sklep – serwis rowerowy, gdzie przy okazji zakupów właścicielka ugościła nas kawą i ciastem domowego wypieku. Wielkie dzięki. Za Olkuszem mijamy ruiny starego zamku w Rabsztynie, który jest pięknie wkomponowany na wzgórzu, górującym nad okolicą. Jest to jeden z licznych zamków w tej okolicy na Szlaku Orlich Gniazd. Dalsza trasa prowadzi bocznymi drogami przez fragment Dłubiańskiego Parku Narodowego. Krajobraz jest bardzo urozmaicony przez liczne górki. W wielu miejscach odbywają się żniwa. Dłuższy postój na obiad robimy w Charsznicy tuż przy kiczowatym pomniku słonia ze styropianu – reklamy miejscowego hotelu/restauracji. Po nabraniu sił trasa przebiega bardzo sprawnie. Niestety łapie nas przelotny deszcz, który pada praktycznie przez ostatnie prawie 20 km, aż do Kwiliny. Tutaj decydujemy się rozbić namioty w wyśmienitej miejscówce – dawnym, nieczynnym magazynie nawozów jakiegoś lokalnego GS-u. Miejscówka jest zadaszona, a tuż obok mamy malowniczo położone stawy przy lesie.

Kalorie: 2044 kcal

Polska od gór do morza - 1 d.

Niedziela, 7 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielsko-Biała – Łodygowice – Żywiec – Treśna – Porąbka – Kąty – Andrychów – Wieprz – Gierałtowice – Zator – Babice – Płaza – Bolęcin – Piła Kościelecka

Trasę dzisiejszego wyjazdu rozpoczynamy spod stacji PKP w Bielsku-Białej. W szybkim tempie próbujemy wydostać się z dużego miasta, ale nie jest to łatwe. Panuje duży ruch, a wielu miejscowych kierowców nie odnosi się zbyt uprzejmie do nas, widząc nasze załadowane rowery. Na trasie, na krótko dołącza się do nas miejscowy kolarz, który prowadzi nas do samego Żywca. Objeżdżamy wielkie jezioro Żywieckie i zatrzymujemy się na obowiązkowe fotki przy tamie w Tresnej na rzece Soła. Wokół tamy rozlokowały się ośrodki wypoczynkowe, a na rzece i zbiorniku retencyjnym pływa mnóstwo rowerów wodnych, żaglówek i kajaków. Po drodze zaliczamy całe serie długich i stromych podjazdów, co z obładowanymi rowerami wcale nie jest takie łatwe. Temperatura powietrza utrzymuje się przez cały dzień powyżej 30 stopni Celsjusza, a zanotowana rekordowa to 40,3 stopni Celsjusza. Od Kąt jedziemy bocznymi drogami, na których ruch jest bardzo mały. Późnym popołudniem docieramy do zalewu koło Trzebini, gdzie rozbijamy namioty i nocujemy. Nocą przechodzi ulewny deszcz i od razu robi się chłodniej.

Krótko przed wyjazdem

Sobota, 6 sierpnia 2011 · dodano: 06.08.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bydgoszcz - Osielsko - Niwy - (Żołędowo - Aleksandrowo - Strzelce Górne - Jarużyn) 2x pętla - Żołędowo - Niemcz - Bydgoszcz

Krótka wycieczka przed dzisiejszym, dłuższym kilkudniowym wyjazdem rowerowym.